در رابطه با برند چه می دانید؟

برای ثبت برند اول باید ارزش های برند را شناسایی کنیم.

بخاطر داشته باشید که برند مانند یک وعده است که طبق این وعده باید مجموعه ای از ارزش ها وجود داشته باشند، دقیقا مانند پی های زیر یک ساختمان!
وقتی به شما وعده ای می دهند یعنی یکسری از موارد برای شما اهمیت دارند، در غیر این صورت به شما قول نمی دهند. در مورد بازاریابی هم این موضوع صادق است، ارزش های یک برند را میتوان بعنوان رفتارها یا نگرش های کلیدی در نظر گرفت.
مسلما این نگرش ها باید مداوم و به شکلی با ثبات انجام شوند و در مجموع این ارزش ها هستند که ماهیت برند را تشکیل می دهند. سیستم برند متشکل از گونه های مختلفی از ارزش هاست.

برای تعیین ارزش های برند باید اول استراتژی های بازاریابی تان را شناسایی کنید.

چه نوع محصولات و یا خدماتی را ارایه می کنید؟
چه روند و فرصت هایی در بازار وجود دارند؟
مشتریان شما چه کسانی هستند؟
رقبایتان چه کسانی هستند؟
ارزش پیشنهادی شما در بازار چیست؟

قبل از برنامه ریزی برای برندسازی ابتدا باید برنامه ریزی دقیقی برای بازاریابی داشته باشید. این دو موضوع کاملا به هم مرتبط هستند و پیوستگی دارند.
تا زمانی که قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات کسب و کارتان را شناسایی نکنید نمی توانید استراتژی های درستی برای بازاریابی و یا توسعه فروش داشته باشید. مسلما با نداشتن این سیاست نمی توانید برای مخاطبین خود خلق ارزش کنید، پس در نتیجه برندی نخواهید داشت.

برند شما باید دارای مفهوم شفاف برای مخاطب باشد، باید معنی دار و با استراتژی های بازاریابی شما متناسب باشد. باید در محتوای آن نوع فعالیت، نوع محصول و یا خدمات قابل لمس باشد.

برای رسیدن به نتیجه بهتر، این سوالات را پاسخ بدهید تا خروجی قابل لمس تری را داشته باشید:

سیستم اعتقادی پشت این برند چیست؟
آیا با استراتژی های بازاریابی ما تناسب دارد؟
آیا وضعیت کنونی برند و جایگاهی که در اینده قرار است کسب نماید شفاف است؟

ایجاد پایگاه مستحکم، مهمترین مرحله برای موجودیت بخشیدن به برند است.

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

۱۵

آذر
مالی و مالیاتی

روز حسابدار

اول اینکه امروز (روز حسابدار، ۱۵ آذر) را به تمامی حسابداران من جمله همکاران دپارتمان مالی تبریک عرض می نماییم و امیدواریم همیشه همراه با آرامش پله های ترقی را طی نمایند. حسابداران یکی از موثرترین نیروهای انسانی هر کسب و کار بشمار می روند. همانطور که مطلع هستید مدیریت مالی در چارت سازمانی مستقیما زیر مجموعه […]

۲۰

آبان
توسعه کسب و کار

گلوگاه کسب و کار خود را بشناسید!!!

برخی از مدیران در مجموعه های مختلف، یک سوال تکراری را مطرح می کنند که امروز میخواهیم با هم در مورد این سوال تبادل نظر کنیم. سوال این است: بسیاری از طرح ها و ایده های ناب در مجموعه ما به درستی انجام نمی شوند و خروجی مدنظر را دریافت نمی کنیم!!! هدف گذاری می کنیم اما[…]